"Intre cuvinte"

duminică, 30 noiembrie 2008

Sunt foarte putine poezii care sa-mi placa. Prefer proza. Poate pentru ca in liceu mi s-au bagat pe gat clasicele poezii de la Eminescu, Bacovia, Barbu etc. si ajungeam ca de la o banala metafora sa scot aberatii doar pentru a satisface profesorul. Insa de vreo 2 ani (cred) este o poezie care nu-mi da pace:

Ma face sa rad cortegiul funerar cu schilozi
si-mparati barbari cu-n monoton si mut sicriu.

Mi-e mai frica de plansul mamei si de neviata
iubitei decat de intrebarea de dincolo de groapa
Mai ca m-as intoarce-n viata si as promite
Sa raspund la toate intrebarile
Si la toate oglinzile
Sa iubesc toti oamenii
Si toate cantecele de leagan
Si de haiducie
Numai, va rog, ramaneti acasa.
Mi-e mai usor sa-mi port singur moartea.

(Beniamin Singeorzan)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu